lördag 23 mars 2024

Grillen ska få jobba inte jag för det är semester

När jag stängde ner på fredagseftermiddagen så bar det hemåt i solskenet, tänk att semestervädret kom direkt.


Det blev en bit benfri kotlett som hamnade på grillen tillsammans med en stor paprika. 


Det önskades sallad här hemma som fredagsmys så jag fixade lite enkelt med tomat, sallad och oliver blandade ihop en tzatziki med mycket vitlök. Skar upp en bit Chevréost och blandade med kokta rödbetor och goda kryddor och njöt av det och det grillade köttet. 


Nästan som vanligt så glömde jag att ta fram något som vi skulle äta till middag så det blev en tur till Lund för att handla. Dagens köttbit blev njurtapp eller som man också kan säga slaktarbiff, det låter lite bättre för vissa. Emilia drog igång grillen och så saltade vi köttet och la på gallret tillsammans med årets första knippe sparris. 


Undertiden tvättade vi potatisen och delad den på mitten och skar av en liten bit så att de skulle kunna stå i airfryern, jag stekte potatisen i smör och vitlök så att de fick färg. 


Efter runt 15-20 minuter i airfryern så var potatisen klar.


Nu var det tid att äta och Emilia var helnöjd med lördagens middag. 


Efter att matkoman lagt sig lite så och vi vilat en stund så bjöd Emilia på glass och jordgubbar, det finkade bra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar