onsdag 27 mars 2024

Idag fick grillen vila och jag fick slita

Mycket trall blev det idag, var och köpte trätrall till uterummet idag, gäller att passa på när det är semester och bra pris på trä.


Vågade inte lasta på för mycket på takräcket så det blev ett par varv och på det ena varvet så stannade vi till på Rekas i Lund och köpte riktigt goda burgare med hem. Ett ganska mysigt ställe med en supertrevlig herre som tog emot beställningarna. 


När vi var hemma igen efter runt 15 minuter så satte vi oss ute på altanen i solen, så härligt. Det som förvånade mig när jag smakade på pommesen var att de fortfarande var varma och krispiga, pluspoäng på det. 


God burgare med krispigt bacon och mycket smak, lite saggigt bröd men det blev nog så när jag inte åt den direkt.


När kvällen kom så var jag fortfarande inte hungrig men kände att lite mat behövdes, det blev en bit av den varmrökta laxen och den goda såsen med pepparrot, hjortronsylt och creme fraiche som var ännu godare idag då den stått till sig lite till. Så grillen fick vila idag och imorgon är en ny dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar