lördag 2 september 2023

Hamburgare, korv och jordgubbar

Idag blev det exotiska blommor i Lunds Botaniskaträdgårds fina växthus med mycket fint.








När blommorna var klara så körde vi upp till Tomatens Hus för att köpa korv. Vi han inte kliva ur bilen förrän Tysken hade skurit upp korv till mig och Helen, kan det vara så att han känner oss. 


Långa rader av goda tomater. Köpte lite gott lantbröd till mig och Emilia och Helens glutenfria favoritbröd. Sen körde vi hem igen och så blev det vila det blev runt tio minuter på lilla visaren. 


Jag tog fram burgarna som jag köpt Lindhults gård ur frysen och startade grillen.  


När burgarna nästan var klara så skivade jag upp några eller ganska många skivor från juledamern som jag lagrat i källaren i drygt två år.


När det var klart så vad det tid att bygga, lök, paprika, lök, gurka och soltorkade tomater. Blev riktigt gott. 


 Dagens efterrätt blev glass, jordgubbar och kolasås. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar