lördag 3 juni 2023

Rejäla biffar på grillen blev kvällens fredagsmys

Idag invigde jag mitt nya grillgaller i gjutjärn, blev fina mönster på köttet.


Tre rejäla bitar entrecote ca 300 gram styck från den manuella köttdisken i affären, färsk sparris från Lundasparris, tomat, aubergine, majs och dagen till ära paprika. Paprikan kostade bara 57 kr per kilo så jag köpte ett par stycken.  


Med en nymald pepparblandning och pommes så var det klart att njuta.


 Dagen till ära så öppnade vi en flaks rött vin en Sydafrikansk Shiraz från 2010 funkade kanon. När maten var uppäten så förberedde jag morgondagens middag, det ska bli gyros eller kebab. Jag skivade en bit grishals eller som det nu kallas fläskkarré i tunna skivor och la ner dem i en kryddblandning och det som blev över av vinet men det får ni läsa mer om imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar