söndag 18 juni 2023

Sommarfest, korv och Muurikka

Det har varit en kul avslutning på veckan där jag körde upp en Tesla till Lagan där jag skulle vara med och grilla till mina arbetskollegor, Vi var två man som hjälptes åt och skapade en god grillbuffé.  


Det blev ostfyllda kycklingfiléer som lindades i bacon, långgrillad benfrikotlett och ett antal av Tyskens korvar.


På lördagen körde jag och Emilia en runda för att handla, jag hade sett att en zoobutik skulle ha invigning så vi körde dit och tittade och där stod Tysken och sålde korv, och en fin liten pippi kunde inte heller motstå hans goda korvar. 
Vi Fixade lite här hemma under söndagen, lite finputsning av utemöblerna för nästa helg är det ju midsommar.


Vi skulle ju ha något att äta också och det blev kycklinglårfiléer som jag stekte i baconfettet som blivit över när jag gjorde bacon och äggröra till frukost.


Champinjoner  och blomkål funkar bra ihop. 


Det blev en del haricots verts både för att det är gott och för att få lite färg i maten. 


När allt var klart så slog jag på lite matlagningsgrädde som fick koka ner en liten stund. 


Serverade detta med nykokt potatis och så var denna helgen till enda.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar