lördag 3 juni 2023

Glass, grill och vila en helt ok lördag

Idag var jag och klippte bort vinterfrisyren, så härligt att inte ha en pälsmössa på huvudet.


När klippningen var klar så röstade Emilia och Helen för att vi skulle åka till Lomma glassfabrik och äta glass. Idag måste jag säga att det var en besvikelse, har aldrig sett två glasskulor som var så små och dyra.


När vi var hemma igen så lockade solsängen och det blev nog runt 5 minuters vila på lilla visaren.


När jag vaknat så började jag att bli hungrig så jag tog fram köttet som jag la i en marinad med oregano, kanel, vitlök, svartpeppar, timjan och det som blev över av vinet i gårkväll. Jag startade grillen och tryckte på köttet på rotisseripinnen och satt det att snurra över glöden. 


Det snurrade och snurrade och efter runt 1,5 timme så var köttet klart.


Serverade med en god röra på gräddfil, vitlök och paprika och en rejäl skvätt av en god chilisås smaksatt med blåbär och Lingon. Tomat och lök och en bit gott bröd hamnade också på tallriken.


Visst ser det skönt ut. 


Tänk att det ska vara så jobbigt att ligga och njuta, att behöva flytta runt solsängen flera gånger för att kunna få lite vila i solen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar