måndag 12 juni 2023

Ännu en solig och härlig helg är avklarad.

Det blev utflykt i lördags, jag frågade Helen om vi skulle köra åt söder, öster eller norrut. Det blev norrut och när vi skulle passera Ängelholm så var det tid att stanna till en liten stund. Vi gick in och köpte sallad som vi skulle äta när vi var framme vid Hovs Hallar.


Vi stannade vid Tant Gröns butik som firade 25 års jubileum. Många kul utställare var på plats och bjöd på smakprover och bland annat så var LA Organic där och sålde mina favorit olivoljor. Det blev en av varje med hem i bilen. 



Funkade perfekt till salladen när vi satt och njöt av utsikten undertiden vi åt vår sallad. 


Hovs Hallar en härlig plats på Bjärehalvön mellan Båstad och Torekov. Med fina klippformationer ända ner till havet.


Söndagen avslutades med att jag och Emilia hjälptes åt med maten. 


Jag stekte lök, spetskål, paprika och champinjoner på Muurikkan.  


Att steka i smör och olivolja gör att smakerna blir så mycket bättre. 


Undertiden så grillade Emilia en flankstek. 


Medan grönsakerna och köttet så var jag ute och plockade våra rabarber, var nog första gången jag gjort något av våra rabarber på alla 20 åren vi bott här. 
Skalade rabarber och skar i bitar tillsammans med jordgubbar lite socker och en vaniljstång som fick koka ihop tillsammans med vatten.  


Under tiden som rabarberröran fick sjuda på spisen så njöt vi av middagen. 


När vi var klara med middagen så hällde vi upp röran i skålar och satte in i kylen för att svalna. 
Sen serverade jag det med en god vaniljglass och krossade vaniljdrömmar med jordgubbssmak som Emilia hittade när vi var och handlade.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar