söndag 24 augusti 2014

Första gången



En härlig dag tar sin början med att Emilia övningskör och vi hamnar på Torna Hällestads svamp där vi köper en rejäl påse med nyplockade fina kantareller.


När vi kommer hem igen så var det tid för invigning av min nya Rotisseri, jag satte igång grillen och undertiden som glöden blev bra så tryckte jag på nästa två kilo kalvstek och lade på en rubb med chili och krossade rostade chokladbönor.  


Jag lade på en stor handfull körsbärsflisor för att få till den härliga smaken av rök. Efter ett par timmar var köttet nästan klart och jag bad Emilia att pensla på Sweet Baby Rays Hickory and brown sugar. Köttet fick snurra tio minuter till och sen åkte det ner i folie för att vila. 


Under tiden köttet vilade var det Kantarellrisotto som var nästa steg i processen. 


Risotton klar och köttet uppskuret, nu hugger vi in.


Solen var nu på väg ner och jag kände att jag måste ner vid havet och njuta av dagens sista ljus. Nere på stranden vid Barsebäcksbadet satte jag mig på en sten och bara njöt, i ca 5 minuter sedan började det att regna så det var bara att återvända till bilden och köra hem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar