måndag 30 oktober 2023

Svårt att grilla utan lampa

Med klockan tillbakaskruvad så var det tänkt att utemöblerna skulle plockas in. Det blev lite sådär med möblerna då det ösregnade. 


Det blev en runda bort till Nova då Emilia behövde handla och Helen skulle bara titta, mmmm.
Jag stannade kvar i bilen och satt och njöt av alla konstiga parkeringar, tydligen räcker det med att slå på bilens varningsblinkers så kan man parkera hur man vill.


När Nova var avklarat så körde vi ut till Smedjan i Getinge nära Gårdstånga, en trevlig butik med lite godsaker och en hel del fina kläder. Här blev det mer än att titta för Helen, det blev ett par byxor och en fin blus. 


Jag och Emilia nöjde oss med att köpa ett packet lakrits. Det stod Skåne Vrål på påsen och det skulle vara supersalt, lite salt var det men det salta försvann ganska snabbt och så var det bara lakrits. 


Det hade slutat regna när vi kom hem så det blev inflyttning av utemöblerna trots allt, mycket möbler är det och när vi satte in det sista så kom regnet igen. Någon timme senare startade Emilia och jag grillen och så skar vi upp entrecoten som vi skulle haft som lördagsmiddag fick äran att hamna på grillen ikväll istället. Kan bara säga att en pannlampa skulle passa perfekt då det var riktigt svårt att se hur köttet så ut. Det blev bra ändå men en lampa står nu högt upp på listan för kommande inköp.


Till köttet serverad jag den goda grönkålssalladen med lök, rödkål, rostade mandlar, torkade tranbär och olivolja och mandelpotatis som jag rullat i olja och salt och sedan kört i airfryern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar