söndag 14 januari 2024

Grillat, töväder och aj vad det var halt i trappan

Helgen kom snabbt igen och Emilia och jag var och handlade lite gott till fredagsmyset. 

Det blev färdiggrillad kyckling, mozzarella, tomater, paprika, och favoriten rödbetsgrodar. Med en god olivolja och rödvinsvinäger och ett gott vitlöksbröd så var fredagskvällens middag klar. 


Töväder och regn var det vi vaknade till på lördagsmorgonen så det blev lite slöande och demontering av julens alla tomtar. Sen var det äntligen att dra igång grillen, det blev en fin bit rostas som fick sällskap av några champinjoner. 


Efter en stunds vila var det tid att skära upp köttet. 



Serverade med pommes gjorda i airfryern och Foyosås, en sås gjord på bearnaisesås som jag blandade i köttskyn som blev över när jag skar upp köttet. 
Senare på lördagskvällen skulle jag ner i källaren och det gick lite för fort. jag halkade och hamnade på ändan och sen var det inte så kul längre. 
Kan säga att det gjorde nåt så djävulskt ont i baken när jag vaknade på söndagsmorgonen och det blev inte många saker gjort. Skulle bli grillat till middag men det funkade inte så Emilia ställde sig vid spisen och gjorde en riktigt god pasta med kyckling, bacon och champinjoner blandat med en god ostsås. Blev inga bilder då jag inte var på humör. Men Emilia är bäst. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar