måndag 14 augusti 2023

Idag blev det grillat igen

Helt underbart väder idag och då var det bara att klippa gräsmattan.


När det var klart så fanns det önskemål om att åka till Landskrona och köpa glass och det kan jag ju ställa upp på. Det blev en kula med en citronglass som var helt ok. 
 

Idag var det tid att grilla Triangelsteken eller som det också kallas Tri Tip som jag köpte på Lindhults gård. Jag saltade köttet och grillade det direkt över glöden så att det blev en bra yta och sedan fick den ligga indirekt så att termometern visade ca. 58 grader, Helen gillar inte när köttet är allt för rött.  


Under tiden köttet gick klart på grillen så kokte jag potatis och så vispade jag ihop en påsbea som jag toppade med lite chili, vitlök och lite Bella buljong. Passade även på att grilla en rödlök som fick bli tillbehör. De inlagda tomaterna blir bättre för varje dag de står i kylen. Köttet var riktigt bra otroligt mört och smakade riktigt gott.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar