torsdag 17 augusti 2023

Det blev grillat idag också

Jag var och köpte en benfri kotlett igår och la den i en marinad på Coca Cola, krossad vitlök, och Motörheads kryddblandning.  


Jag la köttbiten på grillen direkt över kolen så att den fick en fin yta och flyttade den sedan så att den fick gå till rätt temperatur i indirektvärme. Jag delade två auberginer och la lite salt och egenodlade tomater ovanpå och sedan hällde jag på olivolja.  


Det hamnade även paprika, salladslök och champinjoner på grillen. Under tiden så skalade jag en rotselleri och delade den i små fyrkanter som fick koka i saltat vatten till de var mjuka. Jag körde med handmixern till det blev en ganska slät puré och blandade i en skvätt grädde, salt och vitpeppar. 





 Det blev en färgglad måltid som smakade riktigt bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar