lördag 1 oktober 2022

Korv, korv, korv och mer korv

Efter jobb körde jag upp till Bjuv och hälsade på Matthias på Tyskens Korv Wurstmobil för att köpa korv till lördagens grillning.
Klev upp ganska tidigt för att var en lördag morgon för att köra nordost halvvägs över Skåne, det var en helt underbar höstmorgon.  


Det blev Currywurst, Ramslökswurst, Käsekrainer, vildsvinspusta och flera andra goda korvar som hamnade på Muurikkan. Jag skulle bjuda ett gäng glada jägare på en god lunch efter att det varit ute i skogen. Solen bröt igenom molnen när alla var tillbaka vid samlingspunkten och det var riktigt skönt ute. 


När korvarna var klara så lade jag dem på vänt i min lilla gasolgrill, funkade faktiskt helt ok även om det var lite trångt. När det var tid att servera så blev det en härlig korvbuffé och potatissallad.


När maten var uppäten och alla var nöjda och mätta och på väg ut i skogen igen så passade jag på att gå en liten runda för att njuta av lugnet i skogen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar