söndag 29 januari 2023

Lövbiff är gott i grytan

Idag bjöd jag familjen på en gryta med lövbiff eller som man också kan kalla kylskåpsrensning. 

  

Där var lite överbliven bacon som jag rökt själv som fick börja stekas knapriga. 


När det var klart tog jag upp baconen i en skål och började steka purjolök och lite salladslök i grytan.


Ett gäng champinjoner fick också följa med i grytan. 


Jag strimlade lövbiffarna och stekte dem tillsammans med grönsakerna. 


Hällde i lite matlagningsgrädde och en burk med syltlök.  


Nu fick allt sjuda en stund medan potatisen skulle bli klar. 


När potatismoset var klar så slog jag på baconen i grytan och nu var det tid att servera.  

Det blev riktigt bra och med god gurka och svartvinbärsgelé och nu står det ett par lunchlådor i kylen så lunchen är räddar ett par dagar denna veckan, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar