söndag 25 februari 2024

Söndag och jag väckte liv i Muurikkan

 Vaknade på söndagsmorgonen av att solen lyste genom springan i gardinerna och blev på gott humör direkt. Efter frukost så hade Helen eld i baken och knallade ut och började gräva bort gräsmatta där vi ska lägga plattor till vårt kommande utekök.


Efter en härlig dag utomhus där jag inte gjorde speciellt mycket mer än satt och njöt i solen så var det tid att laga middag. Första gången i år som Muurikkan fick vara med i matskapandet. Började med att steka champinjoner och salladslök.


Efter en stund så la jag på fläskfilébitarna och kryddade mes salt och peppar. 


Varje gång jag använder grillens lock tänker jag att jag sparat många kronor istället för att köpa ett dyrt lock som är gjort för hällen.  


När allt var nästan klart så slog jag i lite matlagningsgrädde och drog på lite rökt paprikapulver.


Serverade allt med en köpepotatisgratäng och picklad rödlök, blev helt ok och så var denna helgen avslutad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar