söndag 16 april 2023

Påsken 2023 konst och god mat

 Påskledighet och lite extra semester

 

Hemma från jobb på torsdagskvällen så kokte jag potatis och jag plockade fram den nyinköpta matjessillen, klippte upp lite färsk gräslök. Det smakade precis så gott som jag förväntat mig. 


På långfredagen så skulle det bli konstrunda på Österlen, vi kom inte så långt utan hamnade på ett av mina favoritställen. Janes Snickarbod i Klasaröd nära Sjöbo. Så mycket att njuta av, att bara kliva in genom dörren och känna doften av trä och se allt fint som Jane skapat. Detta var det enda stoppet vi gjorde och vi var nöjda.











När vi körde ifrån Klasaröd började det bli tid för lite lunch och vi stannade och köpte lite godsaker och hittade en rastplats och njöt i solskenet.


Hemma igen och då ser vi att basilikan blommar i köksfönstret. 


Påskaftonen blev ganska lugn och vi skulle hem till goda vänner på kvällen och äta påskmiddag. Det blev en lättare lunch bestående av en omelett med färsk sparris och tomater. 


Påskdagen kom med sol och det blev en utflykt till Frostavallen i det härliga vädret. Tänk att det ser likadant ut som det gjorde för mer än femtio år sedan. 














Hemma igen efter utflykten så blev det najadlax som jag och Emilia gjort.


Annandagen och en ytterligare etapp på konstrundan, Carolina och Agneta Gynning ställde ut både måleri och glas, inget som imponerade på mig men alla tycker och tänker om konst.  








Naturligtvis så blev det grillat, vid stranden nära Dag Hammarskjölds hus. Tyskens korvar funkade här också.


Sen drog vi vidare och tog en fika på en stubbe. 





Vi höll på att missa en västskånsk stor grej men jag kom på det i sista stund och vi kunde njuta av en Bulleibulle. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar