söndag 1 maj 2022

När man väntar på något gott så får man ofta vänta länge.

 Idag skulle det bli långgrillning på Gotteboden. Har köpt dessa tidigare och hittade dem igår när jag var och handlade. 




Startade grillen vid 12 och tog bort hinnan på bensidan och rubbade in köttet med den medföljande rubben. Matade grillen med lite bricketer och bitar av körsbärsträd som fick ligga och skapa rök.


Efter ca tre timmar såg det ut såhär och jag svepte in köttet i aluminiumfolie och så igen med locket och så var det tid att vänta runt två timmar. Emilia och Jag passade på att fylla bilen med skräp för att kasta på sopstationen. Ingen höjdare då halva Kävlinge var på plats, någon sur gubbe som stod och skrek och slog på en annan bil för att han kan ha trängt sig lite i kön. Efter runt en halvtimme kom vi in och tömde bilen och körde hem igen.  
När det gått nästan två timmar la jag på ett mer grillkol för att få upp värmen rejält och så tog jag bort folien och penslade köttet med den medföljande glacen och la på köttet igen för att bränna på det i en halvtimme till. 


Friterade mandelpotatis och krossade dem och la lite salt på dem och så använde vi röran med gräddfil och fetaost som blev över från igår. Revbenen blev supersaftiga och det var bara att dra loss benen. 
En god Stout fick fungera att skölja ner maten med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar