söndag 5 februari 2017

Mat tillsammans med härliga vänner

 Då har Anovan fått bekänna färg, det var första gången jag lagade mat i Sous Viden till mer än familjen.

Nästan två kilo välmörad ryggbiff åkte ner i vakumpåsen tillsammans med salt, svartpeppar och en klick smör. 


Två timmar i 60 grader fick det bli, frugan gillar inte när köttet är för rött så då körde jag den på lite högre temperatur.





Grillen startades och där körde jag små lökar, palsternacka, champinjoner och fänkål i min korg i rotisserin. Fick tag i fina små både röda och gula lökar, och jag rullade alla grönsaker i olja och salt. Det fick snurra på grillen i ca 45 minuter på runt 170 grader. 



Under tiden jag stod vid grillen fixade Emilia en helt underbar kladdkaka med riktigt mycket Plopp i,
Till denna goda kladdkaka valde Emilia att servera jordgubbar och vispar grädde med lite choklad i.  






Det blev inga bilder på den färdiga maten men jag kan lova att det var riktigt gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar