torsdag 2 november 2017

Test av Santa Maria Street Food

Jag fick Smakprover via Buzzador från Santa Maria Street food, Det var en påse Burger Spices, en påse Pickling Spices och en liten flaska med Chipotle dressing.

Jag malde min vana trogen högrev och öppnade påsen med Burger spices. Det doftade inte mycket men d¨är var någon doft som fick mig att tveka på att blanda ner kryddorna i köttet men gjorde det tillslut, och köttet fick stå och vila lite så att kryddorna skulle hinna få ut alla smakerna.

Nu var det tid att prova nästa påse Pickling spices så jag skivade upp lite rödlök och började att läsa på innehållsförteckningen och det var absolut ingen kul läsning, mer än 50% av innehållet var sockerarter. Det funkar absolut inte i min matlagning, har picklat en hel del och aldrig använt den mängden socker så den påsen får ligga kvar i ett hörn. Lite trist då det är supergott med picklad rödlök.





När burgaren var klar så var det tid att provsmaka, både frugan Helen och Emilia tyckte liksom jag att det inte var speciellt mycket smak. Dock smakade det bättre än vad det gjorde när vi doftade på kryddblandningen. 




Det blev lite klyftpotatis och grönsaker istället för bröd och det funkade bra, har hittat en ny favorit i grönsakshyllan och det är vitlöksgroddar, riktigt gott med lite olivolja och balsamvinäger. 



Äntligen så öppnade vi chipotle dressingen vilken jag hoppades mycket på då chipotle är vanligt förekommande i min matlagning.
Men ack ack.... för det första så var det riktigt bökigt att få ut dressingen ur flaskan, liten öppning och inga långa teskedar utan fick klydda med en kniv.
Helen tyckte att den var lite stark och att den smakade meds majonäs, Jag och Emilia sa att den kunde nog smakat lite mer. Jag tyckte också att man fick en lite fet känsla i munnen.


Tänkte inte på vad dessa produkter kostar då jag blev glad  att äntligen hitta dem, två Ica butiker en stor Coopaffär och slutligen hittade jag dem på Citygross. Hela familjen var överens om att detta ska vi inte prova fler gånger, tyvärr. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar