lördag 29 juli 2017

Kyckling på Paellapannan

Idag åkte Paellapannan fram, Emilia och jag var sugna på kyckling och fixade lite gott till frugan som började sin semester idag. 



Jag började med att skiva purjolök och stekte den med en klick smör i pannan. 



Sedan var det tid för kycklingen och majskolvar att läggas på pannan och få staka lite och få färg,


Ett rejält knippe röda paprikor fick också åka ner och steka med, bra att ha en stor stekyta. 






När det stekt en stund så kryddade jag med nymortlad Tasmansk bergpeppar och indsk Cubebepeppar från AlltGott och lite salt. där efter tog jag Creme fraishe och och Resi Kycklingkrydda också från AlltGott och lät allt få koka ihop så att alla smakeran skulle komma fram.
Och nu när jag skriver detta kommer jag på att det skulle varit skogschampinjoner i också. Ja ja får väl svänga ihop något gott med svampen imorgon istället. 
 


Blev en härlig röra som vi hade ris och ett gott rött vin till.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar