måndag 21 maj 2018

Gott på Muurikkan

Idag blev det gott på stekhällen. Jag började med att steka bacon och under tiden skar jag kycklingfile i mindre bitar.


Kyckling och bacon fick steka en stund och sedan kryddade jag upp med salt och mitt eget torkade paprika och chilipulver. 








Skar purjolök, paprika, fänkål i bitar och lade dem på Muurikkan tillsammans med sockerärtor och majskolvar och stekte dem så att de fortfarande var krispiga. 


Jag delade ett par knippen sparris och la på dem på resten av grönsakerna. så att de fick bli varma. Sen tog jag kokosmjölk och hällde över allt och la på lite Heureka som är en kryddblandning med grekiska smaker från Alltgott.se 





Alltihopa fick steka på lite lägre värme under locket och serverades sedan tillsammans med en god brödbit och ett glas öl. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar